http://www.veilleinfotourisme.fr/
Retour à la page d'accueil

Veille info tourisme Veille info tourisme


Les veilles > Pays > Malaisie > MALAISIE - MALAYSIA

MALAISIE - MALAYSIA

  • Imprimer
  • Envoyer a un ami
  • Contact

Le secteur du tourisme en Malaisie



Présentation de la Malaisie


Données générales, données géographiques, données démographiques, données économiques

Politique et promotion du tourisme
Malaysia Tourism Promotion Board or Tourism Malaysia is an agency under the Ministry of Tourism & Culture, Malaysia. Tourism Malaysia focuses on the specific task of promoting Malaysia at all levels. Since its inception, Tourism Malaysia has grown by leaps and bounds and it has emerged as a major player in the international tourism scene. In 2013, Malaysia registered 25.7 million tourist arrivals and RM65.4 billion in receipts, making tourism its second largest foreign exchange earner and the sixth highest contributor to its Gross National Income (GNI).

Malaysia is celebrating its fourth VISIT MALAYSIA YEAR (VMY) in 2014 with the theme “Celebrating 1Malaysia Truly Asia”. The promotion of the country continues with the MALAYSIA YEAR OF FESTIVALS (MyFEST) campaign in 2015 with the theme “Endless Celebrations” emphasising the various festivals celebrated by its multicultural society. Both campaigns are key drivers towards achieving the country’s target of 36 million tourist arrivals and RM168 billion in receipts by 2020, as outlined in the Tourism NKEA (National Key Economic Area).   

Through the Tourism NKEA, collaborative efforts between the Ministry of Tourism and Culture, other Government agencies and the private sector have been enhanced to help secure Malaysia’s position as a leading tourist destination. The targets set under the Tourism NKEA will be achieved through the implementation of twelve Entry Point Projects (EPPs) clustered under five themes: Affordable Luxury; Nature Adventure; Family Fun; Events, Entertainment, Spa and Sports; and Business Tourism. 


Tourisme : données nationales

2014 :
- 12ème destination touristique mondiale en terme d'arrivées
- Arrivées : 27,4 millions
- Recettes : 21,8 milliards de dollars (13ème rang)
- Dépenses : 12,2 milliards de dollars  (OMT, baromètre avril 2015)


Données UBI France 

Fiche pays Malaisie, 2012  [PDF - 781 Ko]


mise à jour le 24 septembre 2015


Avertissement

Les informations sélectionnées par les veilleurs, les points de vue exposés, les commentaires et analyses développés, ainsi que les contenus des sites liés n'engagent que leurs auteurs et ne constituent pas des positions officielles.

Qui sommes-nous ? Présentation du portail national de connaissance du tourisme Mentions légales
Service Public LEGIFRANCE, le service public de la diffusion du droit http://www.gouvernement.fr http://www.entreprises.gouv.fr