http://www.veilleinfotourisme.fr/
Retour à la page d'accueil

Veille info tourisme Veille info tourisme


Les veilles > Recherche > Base de données recherche > La typographie dans la publicité pour les destinations : étude exploratoire et perspectives de recherche / Typography in destination advertising: An exploratory study and research perspectives

La typographie dans la publicité pour les destinations : étude exploratoire et perspectives de recherche / Typography in destination advertising: An exploratory study and research perspectives

  • Imprimer
  • Envoyer a un ami
  • Contact
Sous-titre :
Tourism Management, décembre 2017
Thématique :
Recherche, Sociologie, Marketing-Stratégies

Renseignements

Type de document :
Recherche en tourisme
Auteurs :
Jennifer Amar, Olivier Droulers, Patrick Legohérel

Abstract :

In a tourism context, visual copy is an important element of print advertisements. More specifically, pictures have a significant influence on the destination attraction value and visit intentions. Curiously, typography has never been investigated academically as an execution element, despite suggestions from researchers that typography could influence the evaluation of advertisements. This experiment examines the impact of typography on advertisement evaluation in a tourism context and the impact of attitude toward the advertisement on attitude toward the destination. The impact of advertisement evaluation on destination evaluation is also tested, and results show that typography does influence advertising responses. This study highlights the important role of typography in print media destination advertising and enriches this field with a new variable: attitude toward the typography.
 

Dates

Date de création du document :
16 juin 2017

mise à jour le 16 juin 2017


Avertissement

Les informations sélectionnées par les veilleurs, les points de vue exposés, les commentaires et analyses développés, ainsi que les contenus des sites liés n'engagent que leurs auteurs et ne constituent pas des positions officielles.

Qui sommes-nous ? Présentation du portail national de connaissance du tourisme Mentions légales
Service Public LEGIFRANCE, le service public de la diffusion du droit http://www.gouvernement.fr http://www.entreprises.gouv.fr