http://www.veilleinfotourisme.fr/
Retour à la page d'accueil

Veille info tourisme Veille info tourisme


Les veilles > Recherche > Base de données recherche > Influence du visage sur le comportement d'achat de cadeaux des touristes chinois : le rôle modérateur de la relation acheteur et receveur du présent

Influence du visage sur le comportement d'achat de cadeaux des touristes chinois : le rôle modérateur de la relation acheteur et receveur du présent

  • Imprimer
  • Envoyer a un ami
  • Contact
Sous-titre :
Tourism Management, octobre 2017
Thématique :
Recherche

Renseignements

Type de document :
Recherche en tourisme
Auteurs :
Tourism Management

The influence of face on Chinese tourists’ gift purchase behaviour: The moderating role of the gift giver–receiver relationship

Abstract

This study investigated the influence of face as a Chinese cultural value on Chinese outbound group tourists' gift purchase behaviour. Specifically, the study examined how face's impact on gift purchase behaviour is moderated by the gift giver–receiver relationship. The results confirmed that self-face concern positively affected gift selection effort, brand orientation, and purchase cost in gift purchase. The type and status aspects of the giver–receiver relationship were found to moderate the relationship between face concern and gift purchase behaviour. Self-face concern has a stronger impact on gift purchase for non-family receivers and higher status receivers. The findings suggest that cultural values and social relations in the home society exert influence on tourist behaviours even though tourists are physically away from home. This study also provides valuable practical implications for destinations wishing to better understand the shopping needs of Chinese tourists.

Se procurer l'article.

Dates

Date de création du document :
19 avril 2017

mise à jour le 20 avril 2017


Avertissement

Les informations sélectionnées par les veilleurs, les points de vue exposés, les commentaires et analyses développés, ainsi que les contenus des sites liés n'engagent que leurs auteurs et ne constituent pas des positions officielles.

Qui sommes-nous ? Présentation du portail national de connaissance du tourisme Mentions légales
Service Public LEGIFRANCE, le service public de la diffusion du droit http://www.gouvernement.fr http://www.entreprises.gouv.fr